ក្រុមអ្នកវិភាគព្រមានថា “ វាជារឿងស្មុគស្មាញមួយ” ទីផ្សារថាមពលនឹងប្រែប្រួលមុនពេលបដិវត្តដឹកជញ្ជូនពិភពលោក
ការផ្លាស់ប្តូរច្បាប់ដែលបានទន្ទឹងរង់ចាំនិងមានលក្ខណៈជាប្រវត្តិសាស្ត្រទៅនឹងស្តង់ដារប្រេងឥន្ធនៈដឹកជញ្ជូននឹងចូលជាធរមានក្នុងរយៈពេលតិចជាងពីរសប្តាហ៍ដែលធ្វើឱ្យអ្នកចូលរួមទីផ្សារថាមពលត្រូវបានពុះកញ្ជ្រោលក្នុងរយៈពេលនៃភាពច្របូកច្របល់និងភាពមិនច្បាស់លាស់។
នៅថ្ងៃទី ១ ខែមករាឆ្នាំ ២០២០ អង្គការដែនសមុទ្រអន្តរជាតិ (IMO) នឹងដាក់ចេញបទប្បញ្ញត្តិស្តីពីការបំភាយឧស្ម័នដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីទប់ស្កាត់ការបំពុលបរិស្ថានដែលផលិតដោយកប៉ាល់ពិភពលោក។
ដោយមានការជំរុញទូលំទូលាយឆ្ពោះទៅរកទីផ្សាថាមពលស្អាត IMO បានត្រៀមហាមឃាត់ចំពោះកប៉ាល់ដឹកជញ្ជូនដោយប្រើឥន្ធនៈដែលមានបរិមាណស្ពាន់ធ័រខ្ពស់ជាង ០.៥% ។ នាពេលបច្ចុប្បន្នដែនកំណត់ខាងលើលើអុកស៊ីតស៊ុលហ្វាតគឺ ៣.៥% ។
ក្រុមហ៊ុនប្រេងធំ ៗ និងម្ចាស់នាវាបានចំណាយប្រាក់រាប់ពាន់លានដុល្លាររៀបចំសម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរប៉ុន្តែអ្នកវិភាគថាមពលបានសម្តែងការព្រួយបារម្ភខ្លះៗដែលឧស្សាហកម្មប្រេងនិងដឹកជញ្ជូននៅតែមិនទាន់ត្រៀមទុកជាមុន។
លោកថ្លែងថា៖ «ទីផ្សារនេះស្ថិតក្នុងដំណើរប្រែប្រួលទាំងស្រុង។ លោក Patrik Berglund នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Xeneta ដែលមានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសន័រវែសដែលបានប្រមូលទិន្នន័យពីការដឹកទំនិញបានប្រាប់ CNBC តាមទូរស័ព្ទថាគ្មាននរណាម្នាក់អាចទទួលបានចម្លើយពីរបៀបដែលបញ្ហានេះនឹងកើតឡើងនោះទេ។
Berglund ធ្លាប់បានពិពណ៌នា IMO ២០២០ ថាជា“ ឱកាសមួយជីវិត” សម្រាប់នាវាដឹកទំនិញដើម្បីដំឡើងថ្លៃពីព្រោះឧស្សាហកម្មទាំងមូលរំពឹងថាថ្លៃដើមនឹងកើនឡើង។
យើងរំពឹងថាការចំណាយទាំងនេះនឹងកើនឡើងហើយ ... ប៉ុន្តែនាវាដឹកជញ្ជូនពិតជាមិនចំណេញលើឱកាសនេះទេ។ វាគួរឱ្យចង់សើចណាស់។
វាគឺជាភាពរញ៉េរញ៉ៃពេញលេញហើយអតិថិជនកំពុងរងទុក្ខជាមួយនឹងភាពមិនច្បាស់លាស់ទាំងអស់នេះ ។
ការព្រួយបារម្ភទាក់ទងនឹងការអនុវត្តន៍
បទប្បញ្ញត្តិថ្មីនេះគឺជាលទ្ធផលនៃអនុសាសន៍ដែលបានមកពីអនុគណៈកម្មាធិការមួយនៅអង្គការសហប្រជាជាតិ ជាងមួយទសវត្សរ៍មុនហើយត្រូវបានអនុម័តក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ ដោយ UN’s IMO ដែលកំណត់វិធានសម្រាប់សុវត្ថិភាពដឹកជញ្ជូនសន្តិសុខនិងការបំពុលបរិស្ថាន។
ឧស្សាហកម្មទាំងមូលស្ថិតនៅក្រោមសម្ពាធយ៉ាងខ្លាំងក្នុងការបំភាយការបំភាយស្ពាន់ធ័ររបស់ខ្លួនដោយសារការបំពុលនេះគឺជាសមាសធាតុនៃទឹកភ្លៀងដែលជះឥទ្ធិពលដល់បន្លែនិងសត្វព្រៃហើយក៏ត្រូវបានស្តីបន្ទោសចំពោះជំងឺផ្លូវដង្ហើមមួយចំនួនផងដែរ ប្រទេសជាង ១៧០ រួមទាំងសហរដ្ឋអាមេរិកបានចុះហត្ថលេខាលើការផ្លាស់ប្តូរប្រេងឥន្ធនៈ។
វាមានន័យថាកប៉ាល់ដែលត្រូវបានគេរកឃើញថារំលោភលើច្បាប់ថ្មីហានិភ័យនឹងត្រូវគេដាក់ពង្រាយហើយកំពង់ផែនៅក្នុងប្រទេសសហប្រតិបត្តិការត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងទៅទស្សនានាវារបស់ប៉ូលីស។
លោក Matthew Smith ប្រធានផ្នែកស្រាវជ្រាវទំនិញនៅ ClipperData បានប្រាប់ CNBC ថាលោកជឿជាក់ថាវានឹងមាន "ការអនុលោមយ៉ាងខ្លាំង" ជាមួយនឹងច្បាប់ថ្មីនេះក្នុងអត្រាប្រហែល ៩០% ។
ហេតុផលសម្រាប់បញ្ហានេះគឺមានបីដងពីព្រោះក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនធំ ៗ មានទារបស់ពួកគេជាប់គ្នាហើយពីព្រោះកំពង់ផែធំ ៗ នឹងមិនចង់អោយភ្នែកងងឹតនៃការផ្តល់ឥន្ធនៈដែលមិនអនុលោមទេហើយដោយសារតែក្រុមហ៊ុនដឹកទំនិញនឹងបាត់បង់ការធានារ៉ាប់រងរបស់ពួកគេ។ ជីវភាពរស់នៅប្រសិនបើពួកគេប្រើប្រាស់ឥន្ធនៈដែលមិនគោរពតាម” ។
លោក Berglund បានយល់ស្របថាកប៉ាល់ដឹកទំនិញភាគច្រើនទំនងជាមិនចង់ត្រូវបានគេមើលឃើញថាមានហានិភ័យនៅពេលនិយាយអំពីការមិនអនុលោមតាមច្បាប់ជាពិសេសមានការយកចិត្តទុកដាក់ខ្លាំងចំពោះវិបត្តិអាកាសធាតុដែលកំពុងកើនឡើង។
ខ្ញុំគិតថាវានឹងបង្កគ្រោះថ្នាក់ខ្លាំងណាស់សម្រាប់អ្នកណាម្នាក់ក្នុងការព្យាយាមនិងជំរុញព្រំដែនលើបញ្ហានេះ
បរិមាណប្រេងឆៅរបស់អាមេរិកត្រូវបានគេមើលឃើញថាកំពុងធ្វើដំណើរទៅកាន់ទ្វីបអឺរ៉ុប
យោងតាមអង្គការសហប្រជាជាតិ (UN) ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវសមុទ្រមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកដោយជាង ៩០ ភាគរយនៃពាណិជ្ជកម្មពិភពលោកត្រូវដឹកតាមសមុទ្រ
វាក៏ជាមធ្យោបាយដែលមានប្រសិទ្ធិភាពចំណាយខ្ពស់បំផុតដើម្បីផ្លាស់ទីទំនិញនិងវត្ថុធាតុដើម។
នៅមុនការអនុវត្ត IMO ២០២០ ClipperData Smith បាននិយាយថាវាច្បាស់ណាស់ថាប្រេងឆៅផ្អែមគឺមានតម្រូវការខ្លាំងណាស់។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរអ្នកនឹងឃើញការនាំចេញរបស់ Urals ដែលជាប្រេងឆៅធ្ងន់ជាងមុនដោយសារតែការថយចុះតម្រូវការ។
ខ្សែដឹកទំនិញកុងតឺន័រធំជាងគេបំផុតពីររបស់ពិភពលោកគឺ A.P. Moller-Maersk បាននិយាយថាការអនុលោមតាមបទប្បញ្ញត្តិ IMO នឹងត្រូវចំណាយបន្ថែមយ៉ាងហោចណាស់ ២ កោដិដុល្លារ។
នៅពេលត្រូវបានសួរយ៉ាងច្បាស់ថាតើអ្នកចូលរួមក្នុងទីផ្សារអាចរំពឹងយ៉ាងម៉េចនៅពេលដែលច្បាប់ស្តីពីឥន្ធនៈដឹកជញ្ជូនកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពនោះលោក Tamas Varga អ្នកវិភាគជាន់ខ្ពស់នៅក្រុមហ៊ុន PVM Oil Associates បានឆ្លើយតបថា“ ខ្ញុំមើលឃើញការភាន់ច្រលំហើយខ្ញុំឃើញភាពមិនប្រាកដប្រជា” ។
No comments