ទិវាឯកត្តជនបានចាប់ផ្តើមនៅក្នុងប្រទេសចិនប៉ុន្តែឥឡូវនេះវាកំពុងតែទាក់ទាញនៅក្នុងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណេតដែលកំពុងកើនឡើងនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍
អ្នកលេងជំនួញតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកអាស៊ីអាគ្នេយ៍ឈ្មោះឡាដាដាបាននិយាយថាខ្លួនទទួលបានការបញ្ជាទិញជាង ៣ លានដងក្នុងរយៈពេល ៦០ នាទីដំបូងនៃព្រឹត្តិការណ៍ ២៤ ម៉ោងដ៏ធំដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាថ្ងៃឯកត្តជនឬ ១១.១១ ។
ឡាដាដាមានប្រតិបត្តិការនៅក្នុងទីផ្សារក្នុងតំបន់ចំនួន ៦ រួមមានសិង្ហបុរីវៀតណាមឥណ្ឌូនេស៊ីហ្វីលីពីនហ្វីលីពីនម៉ាឡេស៊ីនិងថៃ។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរក្រុមហ៊ុនមេ Alibaba បានរាយការណ៍អំពីបរិមាណទំនិញសរុបរបស់ខ្លួន (GMV) ដែលជាឧស្សាហកម្មដ៏សំខាន់មួយវាស់តម្លៃប្រាក់ដុល្លារសរុបនៃទំនិញដែលបានលក់តាមអ៊ិនធរណេត - បានកើនឡើងលើសកំណត់ត្រាកាលពីឆ្នាំទៅ ២១៣.៥ ពាន់លានយ័ន (ជិត ៣០.៥ ពាន់លានដុល្លារ) កាលពីរសៀលថ្ងៃចន្ទ។ ឡាដាដាមិនបង្ហាញ GMV របស់ខ្លួនដោយឡែកពីគ្នាទេ។
ក្រុមហ៊ុន Shopee ដែលកាន់កាប់ដោយក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិក Shop Group និយាយថាបរិមាណការបញ្ជាទិញរបស់ខ្លួនកើនឡើងបីដងក្នុងរយៈពេលមួយម៉ោងដំបូងបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន។ អ្នកតំណាងម្នាក់បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនមិនអាចបង្ហាញពីចំនួនសរុបនៃការបញ្ជាទិញដែលខ្លួនបានទទួលនៅក្នុងពេលវេលានោះទេចាប់តាំងពីព្រឹត្តិការណ៍នេះនៅតែបន្ត។
ការទិញទំនិញបន្ថែមបានចាប់ផ្តើមនៅក្នុងប្រទេសចិនកាលពីមួយទសវត្សរ៍មុនប៉ុន្តែចាប់តាំងពីពេលនោះមកត្រូវបានអ្នកលក់រាយនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍យកទៅចិញ្ចឹម។
សេដ្ឋកិច្ចអ៊ីនធឺណិតនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍
ពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិករួមជាមួយនឹងការជិះកង់ត្រូវបានគេនិយាយថាជាកត្តាជំរុញដ៏សំខាន់នៃសេដ្ឋកិច្ចអ៊ីនធ័រណេតរបស់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ដែលយោងទៅតាមរបាយការណ៍ឧស្សាហកម្មដ៏ពេញនិយមត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថានឹងកើនឡើងដល់ ៣០០ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៥ ។
របាយការណ៍ពី Forrester Research បាននិយាយថាការលក់រាយតាមអ៊ិនធរណេតក្នុងតំបន់នឹងកើនឡើងពី ១៩ ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ដល់ ៥៣ ពាន់លានដុល្លារនៅឆ្នាំ ២០២៣ ដែលស្មើនឹង ៦.៥% នៃការលក់រាយទាំងអស់។ ការលក់រាយតាមអ៊ិនធរណេតភាគច្រើននឹងបានមកពីទូរស័ព្ទចល័ត។
លោក Xiaofeng Wang អ្នកវិភាគជាន់ខ្ពស់នៅ Forrester Research បាននិយាយប្រាប់ CNBC តាមទូរស័ព្ទថា "វាពិតជាមានការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សហើយយើងក៏ឃើញទីផ្សារនានាត្រួតត្រាផងដែរ" ។
ទីផ្សារសំដៅទៅលើគំរូនៃអាជីវកម្មជំនួញតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចមួយដែលក្រុមហ៊ុនបង្កើតវេទិកា - ផ្សារមួយកន្លែងដែលអ្នកទិញនិងអ្នកលក់ភាគីទីបីធ្វើប្រតិបត្តិការមិនដូចអ្នកលក់រាយតាមអ៊ិនធឺរណែតដែលភាគច្រើនលក់ផលិតផលផ្ទាល់ខ្លួននៅលើគេហទំព័ររបស់ពួកគេ។
លោក Wang បានមានប្រសាសន៍ថា“ យើងក៏ឃើញមានទីផ្សាររួមបញ្ចូលគ្នាផងដែរ ផ្សារតូច ៗ ជាច្រើនត្រូវបានគេយកទៅឬបញ្ចូលគ្នា។ ឥឡូវយើងនៅសល់ជាមួយអ្នកលេងលំដាប់កំពូលនិងអ្នកលេងតូចជាងមុនពីរបីនាក់។ "
ជួយដល់កំណើននៃពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចនៅក្នុងតំបន់គឺក្រុមហ៊ុនដូចជា Lazada, Shopee និងកីឡាករឥណ្ឌូនេស៊ី Tokopedia និង Bukalapak ។
ក្រុមអ្នកជំនាញនិយាយថាតំបន់នេះរកចំណូលបានច្រើនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអ៊ីនធឺណេតដោយសារអត្រាប្រើប្រាស់ស្មាតហ្វូនខ្ពស់ធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវការភ្ជាប់អ៊ីនធឺណេតនិងចំនួនប្រជាជនដែលកំពុងកើនឡើង។ នៅក្នុងការលក់រាយភាគច្រើននៃការទិញទំនិញនៅថ្ងៃនេះនៅតែត្រូវបានធ្វើនៅក្រៅបណ្តាញដែលទុកឱ្យមានកន្លែងជាច្រើនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចដើម្បីទទួលបានអតិថិជនថ្មីជាពិសេសនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍។ ទន្ទឹមនឹងនេះអ្នកលក់រាយក្រៅបណ្តាញក៏កំពុងដំណើរការឌីជីថលនិងចាប់យកបច្ចេកវិទ្យាថ្មីផងដែរ។
យោងតាមគំនិតនៃការលាយបញ្ចូលគ្នានូវបណ្តាញលក់តាមអ៊ីនធឺណិតនិងក្រៅប្រព័ន្ធដែលត្រូវបានបង្កើតដោយក្រុមហ៊ុន Alibaba ថា " ជាទូទៅពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកនិងការលក់រាយថ្មីកំពុងកើតឡើងក្នុងពេលតែមួយនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍" ។
ទស្សនវិស័យសុទិដ្ឋិនិយម
លោក Pierre Poignant ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិប្រចាំក្រុមហ៊ុន Lazada Group មុនពេល Singles Day ថាការផ្តោតអារម្មណ៍របស់ក្រុមហ៊ុននៅពេលនេះគឺកំពុងបង្កើនអតិថិជនរបស់ខ្លួន។
ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថាគិតត្រឹមថ្ងៃទី ៣១ ខែសីហាវាមានអ្នកប្រើប្រាស់សកម្មប្រចាំឆ្នាំជាង ៥០ លាននាក់នៅក្នុងទីផ្សារចំនួន ៦ របស់ខ្លួន។
មានការរួមផ្សំគ្នានៃកត្តាដែលកំពុងពន្លឿនដល់ការធ្វើសមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ច - កំណើនក្នុងតំបន់បរិយាកាសម៉ាក្រូ។ ទំលាប់របស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលកំពុងផ្លាស់ប្តូរកំរិតខ្ពស់នៃការវិនិយោគនៅក្នុងតំបន់ដែលទាំងអស់នេះបញ្ចូលគ្នានឹងនាំទៅរកការលូតលាស់យ៉ាងលឿន។ យើងមានទំនុកចិត្តយ៉ាងខ្លាំងចំពោះអនាគតនៅខាងក្រោយ ។
លោក Junjie Zhou ប្រធានមន្រ្តីពាណិជ្ជកម្មនៅ Shopee បានចែករំលែកកម្រិតសុទិដ្ឋិនិយមស្រដៀងគ្នាទៅនឹងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចក្នុងតំបន់។
នៅក្នុងបទសម្ភាសន៍នៅមុនថ្ងៃ Singles Day លោក Zhou ថា“ ទីផ្សារនេះនៅតែស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស” ។ “ ប្រសិនបើអ្នកក្រឡេកមើលផ្នែកលក់រាយតាមអ៊ិនធឺរណែតនៃទំហំលក់រាយជាទូទៅវានៅតែមានភាគរយតិចតួចនៅឡើយ។ ប៉ុន្តែក្នុងពេលជាមួយគ្នានេះវាមានការរីកចម្រើនលឿនបើប្រៀបធៀបទៅនឹងការលក់រាយក្រៅបណ្តាញបែបប្រពៃណី។
នៅពេលនេះយ៉ាងហោចណាស់សម្រាប់អនាគតដ៏ខ្លីអាទិភាពរបស់ Shopee គឺត្រូវបង្កើនដល់ទំហំធំជាងមុននិងចាប់យកចំណែកទីផ្សារ ឲ្យ កាន់តែច្រើននិងពង្រឹងជំហរនាំមុខរបស់យើងនៅក្នុងចន្លោះពាណិជ្ជកម្មតាមអ៊ីនធឺណេតនេះ” ។
សម្រាប់Lazada និង Shopee អាទិភាពគឺដើម្បីទទួលបានអតិថិជនកាន់តែច្រើននៅពេលពួកគេភ្ជាប់អ៊ីនធឺណិតជាលើកដំបូងដែលទំនងជាតាមរយៈស្មាតហ្វូន។
ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរមានកម្មវិធីទូរស័ព្ទចល័តដែលត្រូវបានរចនាឡើងជាមួយនឹងលក្ខណៈពិសេសអន្តរកម្មនិងហ្គេមសង្គមដើម្បីឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់នៅលើវេទិកាកាន់តែវែងឆ្ងាយនិងមានការចូលរួមកាន់តែច្រើន។ ឧទាហរណ៍ឡាដាដាមានមុខងារពិសេសមួយដែលអ្នកប្រើប្រាស់អាចប្រមូលជំនួយពីមិត្តភក្តិរបស់ពួកគេដើម្បី "បន្ទាបតម្លៃទំនិញ" ។ នៅពេលដែលមានមនុស្សគ្រប់គ្រាន់ចូលរួមពួកគេអាចទិញរបស់នោះក្នុងអត្រាការប្រាក់ទាប។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ Shopee បានណែនាំលក្ខណៈពិសេសផ្អែកលើការពិតជាក់ស្តែងដែលអ្នកប្រើប្រាស់អាចចាប់យករបស់របរនៅលើអេក្រង់របស់ពួកគេដើម្បីឈ្នះកាក់និងរង្វាន់។
លោកវ៉ាងបានពន្យល់ថាគំនិតនេះត្រូវបានចាប់ផ្តើមដំបូងដោយក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិចរបស់ប្រទេសចិនឈ្មោះភូដដូដូដើម្បីទទួលបានអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មី។ “ ពួកគេបានចាប់ផ្តើមពាណិជ្ជកម្មសង្គមការចែករំលែកសង្គម។ បន្ទាប់មកជាមូលដ្ឋានអ្នកលេងដែលកំពុងកាន់កាប់ទាំងអស់គឺតាបៅធីធីម៉លអ្នករាល់គ្នាកំពុងតែប្រកាន់យកយុទ្ធសាស្ត្រនេះ។ វាពិតជាមានប្រសិទ្ធិភាពទាក់ទងនឹងការទទួលបានអតិថិជនថ្មី” ។
អ្នកប្រើប្រាស់ជាមធ្យមចំណាយពេលច្រើនលើកម្មវិធីរបស់ក្រុមហ៊ុនគាត់ជាង បើប្រៀបធៀបនឹងកម្មវិធីដើរទិញឥវ៉ាន់ដទៃទៀត។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ពួកគេអាចបើកមើលពួកគេអាចរកមើលអ្វីមួយចំនួនប៉ុន្តែពួកគេក៏អាចលេងល្បែងមួយចំនួនដែលយើងមាននិងលក្ខណៈពិសេសផ្សេងទៀតដែលយើងមានផងដែរ” ។
នៅពេលត្រូវបានសួរថាតើអ្វីដែលធ្វើឱ្យ Shopee លេចធ្លោពីដៃគូប្រកួតប្រជែងនោះលោកជូបាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនមានគុណសម្បត្តិក្នុងការយល់ដឹងក្នុងស្រុករបស់ខ្លួនអំពីទីផ្សារនីមួយៗ។
“ ទន្ទឹមនឹងនេះយើងនៅតែជាអ្នកលេងក្នុងតំបន់។ ដូច្នេះបើប្រៀបធៀបជាមួយអ្នកលេងក្នុងស្រុកសុទ្ធផ្សេងទៀតខ្ញុំគិតថាយើងមាន៖ ជាការពិតធនធានកាន់តែច្រើនហិរញ្ញវត្ថុក៏ដូចជាបច្ចេកវិទ្យាផលិតផលផងដែរ” ។
Poignant's Poignant បាននិយាយថាគុណសម្បត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់គឺស្ថិតនៅលើការគាំទ្ររបស់ខ្លួនពីក្រុមហ៊ុន Alibaba៖ ពីការកសាងបណ្តាញភ័ស្តុភារដោយការរួមបញ្ចូលជាមួយនឹងអាជីវកម្ម Cainiao ដ៏ធំរបស់ Alibaba ដើម្បីរកមើលជម្រើសនៃការទូទាត់ឌីជីថលដែលអាចត្រូវបានគាំទ្រដោយ Alibaba ដែលជាសាខា Ant Financial ។
នៅខាងក្រោយវាគឺជាវេទិកាបច្ចេកវិទ្យាដែលយើងមាន។ យើងបានយកវាពីក្រុមហ៊ុនអាលីបាបាគ្រុបដែលជាអ្នកខុសគ្នាយ៉ាងខ្លាំង។
ទីបំផុតអ្នកលេងជំនួញតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចដែលត្រូវបានគាំទ្រដោយក្រុមហ៊ុនធំ ៗ នឹងរីកចម្រើននៅក្នុងតំបន់នៅពេលដែលការប្រកួតប្រជែងកើនឡើងជាមួយក្រុមហ៊ុនដែលព្យាយាមធ្វើឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមកដើម្បីទទួលបានចំណែកទីផ្សារ។
No comments