ប្រទេសចិនប្រជែងគ្នាដើម្បីផលិតរថយន្ត Tesla របស់ខ្លួននៅពេលសេដ្ឋកិច្ចធ្លាក់ចុះនិងការឧបត្ថម្ភធនបានរីងស្ងួត
នៅពេលគំនិតមួយកើតឡើងស្របនឹងមហិច្ឆតាជាតិនៅក្នុងប្រទេសចិនលទ្ធផលអាចត្រូវបានចំណាយរាប់លានដុល្លារនិងការចាប់ផ្តើមមួយចំនួនតូចកំពុងតស៊ូដើម្បីរស់នៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចត្រជាក់។
ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះអ្នកបណ្តាក់ទុនរួមគ្នាបានប្រញាប់ប្រញាល់ចាក់រាប់ពាន់លានដុល្លារទៅក្នុងឧស្សាហកម្មយានយន្តអគ្គិសនីដែលកំពុងលេចធ្លោដែលគាំទ្រដោយរដ្ឋាភិបាលចិន។
រហូតមកដល់ពេលនេះវាមិនច្បាស់ទេថាតើការភ្នាល់នោះត្រូវបានទូទាត់យ៉ាងដូចម្តេច។ សូមក្រឡេកមើលចំណងជើងថ្មីៗ៖
ភាគហ៊ុនរបស់នីអូដែលចុះបញ្ជីនៅអាមេរិកដែលជាគូប្រកួតប្រជែងជិតបំផុតរបស់ចិនជាមួយក្រុមហ៊ុន Tesla បានធ្លាក់ចុះជាង ៥០% ក្នុងឆ្នាំនេះគឺប្រហែល ២,៧០ ដុល្លារក្នុងមួយហ៊ុន។
នៅក្នុងខែវិច្ឆិកាក្រុមហ៊ុន XPeng ដែលគាំទ្រដោយក្រុមហ៊ុន Alibaba បានជ្រើសរើសប្រធាននិងនាយកប្រតិបត្តិរបស់ខ្លួនគឺលោក He Xiaopeng សម្រាប់ការវិនិយោគ ៤០០ លានដុល្លារដែលក្នុងនោះក្រុមហ៊ុនអេឡិចត្រូនិច Xiaomi បានចូលរួមជាវិនិយោគិនយុទ្ធសាស្រ្ត។
ក្រុមហ៊ុន BYD ដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងហ្សិនស៊ិនដែលចាត់ទុកលោក Warren Buffett ជាវិនិយោគិនបាននិយាយកាលពីចុងខែតុលាថាប្រាក់ចំណេញសុទ្ធទំនិញក្រៅបានធ្លាក់ចុះ ១៣០,១ ភាគរយនៅក្នុងត្រីមាសទីបី។ ភាគហ៊ុនដែលបានចុះបញ្ជីនៅទីក្រុងហុងកុងបានធ្លាក់ចុះ ២៥ ភាគរយសម្រាប់ឆ្នាំនេះ។
ទាំងនេះគឺជាមួយចំនួននៃអ្នករស់រានមានជីវិតពីការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ទីក្រុងប៉េកាំងក្នុងរយៈពេលមួយទសវត្សរ៍ចុងក្រោយនេះដើម្បីពន្លឿនការបង្កើតរថយន្តអគ្គិសនីផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ប្រទេសចិន។
ឥឡូវនេះការលក់រថយន្តរបស់ប្រទេសចិនកំពុងធ្លាក់ចុះការឧបត្ថម្ភធនអ្នកប្រើប្រាស់សម្រាប់រថយន្តថាមពលថ្មីកំពុងចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំក្រោយហើយកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកំពុងធ្លាក់ចុះ។
លោក Rupert Mitchell ប្រធានយុទ្ធសាស្រ្តនៅក្រុមហ៊ុនរថយន្តអគ្គិសនីចិន WM Motor បានបង្កើតឡើងក្នុងឆ្នាំ ២០១៥ ដោយអតីតនាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Volvo និង Geely មានប្រសាសន៍ថាការចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មមិនរំពឹងថានឹងមានការឧបត្ថម្ភធនឡើយ។
អ្វីដែលមិនមាននៅក្នុងផែនការអាជីវកម្មនោះគឺថាប្រទេសចិននឹងមានការធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងជាលើកដំបូងនៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រចិន។
របៀបដែលវាចាប់ផ្តើម
Wan Gang គឺជាវិស្វកររបស់ក្រុមហ៊ុន Audi នៅប្រទេសអាឡឺម៉ង់មុនពេលគាត់ត្រលប់ទៅប្រទេសចិនវិញនៅដើមទសវត្សឆ្នាំ ២០០០ ។ ក្នុងរយៈពេល ១០ ឆ្នាំគាត់បានក្លាយជារដ្ឋមន្រ្តីវិទ្យាសាស្ត្រនិងបច្ចេកវិទ្យារបស់ប្រទេសចិនទោះបីមិនមែនជាសមាជិកនៃបក្សកុម្មុយនីស្តចិនក៏ដោយ។
លោកវ៉ានបានបញ្ចុះបញ្ចូលរដ្ឋាភិបាលកណ្តាលឱ្យដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្ត្រជាតិសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍយានយន្តថាមពលថ្មីនិងបច្ចេកវិទ្យាថ្ម។ ទីក្រុងប៉េកាំងមានចិត្តចង់លោតយកឱកាសដើម្បីក្លាយជាមេដឹកនាំពិភពលោកនៅក្នុងបច្ចេកវិទ្យាដែលកំពុងរីកចម្រើនមួយដែលបានភ្ជាប់យ៉ាងងាយស្រួលទៅនឹងកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការបំពុលបរិស្ថាន។
ជាលទ្ធផលរដ្ឋាភិបាលកណ្តាលបានចំណាយយ៉ាងតិច ៣៣,៤ ពាន់លានយ័នក្នុងការឧបត្ថម្ភរវាងឆ្នាំ ២០០៩ និង ២០១៥ ។
យោងតាមទិន្នន័យពីសមាគមឧស្សាហកម្មរថយន្តចិនបានឱ្យដឹងថានៅកម្ពស់នៃការកើនឡើងដោយការឧបត្ថម្ភធនចំនួនយានយន្តថាមពលថ្មីដែលត្រូវបានលក់ក្នុងឆ្នាំ ២០១៤ កើនឡើងជាងបួនដងបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុននិងគុណនឹងច្រើនជាង ៤ ដងក្នុងឆ្នាំ ២០១៥ ដល់ជាង ៣៣០.០០០ គ្រឿង។ បានចូលដំណើរការតាមរយៈព័ត៌មានខ្យល់។
កាលពីឆ្នាំ ២០១៦ ក្រសួងហិរញ្ញវត្ថុបាននិយាយថាខ្លួនបានរកឃើញថាយ៉ាងហោចណាស់មានក្រុមហ៊ុនចំនួន ៥ បានបោកប្រព័ន្ធដែលមានទឹកប្រាក់ជាង ១ ពាន់លានយ័ន។ ទិន្នន័យបានបង្ហាញថានៅឆ្នាំនោះការលក់រថយន្តថាមពលថ្មីបានកើនឡើងត្រឹមតែ ៥៣% ប៉ុណ្ណោះ។
ការប្រើប្រាស់ប្រាក់ឧបត្ថម្ភកម្រិតខ្ពស់មិនត្រឹមត្រូវនៅក្នុងប្រទេសចិន។
នៅចន្លោះឆ្នាំ ២០០១ និងឆ្នាំ ២០១១ ក្រុមហ៊ុនចិនប្រហែលពាក់កណ្តាលដែលទទួលបានប្រាក់ឧបត្ថម្ភដោយផ្ទាល់សម្រាប់ការស្រាវជ្រាវនិងការអភិវឌ្ឍន៍មិនត្រូវបានអនុវត្តទេដោយប្រើមូលនិធិសម្រាប់របស់ផ្សេងទៀតដូចជាការប្រើប្រាស់ឯកជននិងការវិនិយោគដោយទទួលបានប្រាក់ចំណេញខ្ពស់។ នេះបើយោងតាមក្រដាសការងារដែលកំពុងមកពីភីសប៊ូងពីងនិងប៊ែតធីណាផឺរអ្នកស្រាវជ្រាវទាំងពីរនាក់នៅមជ្ឈមណ្ឌលហ្សេអ៊ី - Leibniz សម្រាប់ការស្រាវជ្រាវសេដ្ឋកិច្ចអឺរ៉ុប។ ការសិក្សាមិនបានគ្របដណ្តប់លើការឧបត្ថម្ភធនរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ទេ។
ការស្រាវជ្រាវបានបង្ហាញថាការប្រើប្រាស់មូលនិធិមិនត្រឹមត្រូវបានធ្លាក់ចុះជាមួយនឹងពេលវេលានិងប្រសិទ្ធភាពជាក់ស្តែងនៅក្នុងគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលចិនក្នុងការស្រាវជ្រាវនិងការអភិវឌ្ឍប្រសិនបើត្រូវបានត្រួតពិនិត្យបង្កើននិងមិនគោរពតាមនោះត្រូវបានលុបចោល។
ប៉ុន្តែលោកបានកត់សម្គាល់ថាមានផលប៉ះពាល់តិចតួចលើផលិតភាពក្នុងរយៈពេលវែងដែលជាបញ្ហាស្នូលសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចរបស់ចិន។
ក្រុមហ៊ុនវ័យក្មេងមួយចំនួនដែលជិះលើរថយន្ដអគ្គិសនីនៅប្រទេសចិននៅតែមានទំនុកចិត្តក្នុងការរីកចម្រើន។
លោក Brian Gu ប្រធាននិងជាអនុប្រធានក្រុមហ៊ុន XPeng បាននិយាយនៅក្នុងបទសម្ភាសន៍មួយកាលពីចុងខែវិច្ឆិកាថាក្រុមហ៊ុន XPeng មានគោលបំណងបង្កើតក្រុមហ៊ុនផលិតស្រាបៀរក្នុងរយៈពេលប្រហែលពីរឆ្នាំដោយរំពឹងថាក្រុមហ៊ុនអាចដាក់យានយន្តបានប្រហែល ១៥ ម៉ឺនគ្រឿងនៅលើដងផ្លូវ។ នោះគឺប្រហែល ១០ ដងនៃអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនបានលក់ចាប់តាំងពីវាបានចាប់ផ្តើមចែកចាយកាលពីខែធ្នូឆ្នាំមុនសម្រាប់រថយន្តដែលអាចរកបានដំបូង។
មីតឆែលរបស់ក្រុមហ៊ុន WM Motor រំពឹងថាក្រុមហ៊ុនអាចបែកបាក់សូម្បីតែក្នុងរយៈពេល ១២ ខែទៀតដោយសារការចាប់ផ្តើមបង្កើតកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងកាន់តែខ្លាំងក្នុងទីផ្សារអតិថិជន។ ក្រុមហ៊ុនកំពុងស្ថិតក្នុងដំណើរការរៃអង្គាសប្រាក់ចំនួន ១ ពាន់លានដុល្លារដែលលោកបាននិយាយថានឹងផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានពេញលេញដល់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តរហូតដល់ការផ្តល់ជូនជាសាធារណៈ។
ក្រុមហ៊ុនផ្សេងទៀតទើបតែចាប់ផ្តើមនាំយករថយន្តអគ្គិសនីថ្មីមកលក់នៅលើទីផ្សារ។
ក្រុមហ៊ុន Aiways ដែលជាក្រុមហ៊ុនចាប់ផ្តើមមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងស៊ាងហៃដែលបន្តវិញ្ញាបនបត្ររបស់ខ្លួនដើម្បីលក់ទៅសហគមន៍អឺរ៉ុបបានប្រកាសនៅក្នុងខែធ្នូថាខ្លួននឹងចាប់ផ្តើមចែកចាយរថយន្តប្រភេទ U5 SUV របស់ខ្លួន។ ក្រុមហ៊ុន GAC Nio ដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងក្វាងចូវដែលជាការបណ្តាក់ទុនរួមគ្នារវាងក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តបុរាណនិងការចាប់ផ្តើម - គ្រោងនឹងបង្ហាញរថយន្តប្រភេទ SUV អគ្គិសនីដំបូងរបស់ខ្លួនក្រោមយីហោហ៊ីនកាននៅថ្ងៃសុក្រ។
Nio មិនអាចផ្តល់ការអត្ថាធិប្បាយបានទេនៅមុនព្រឹត្តិការណ៍បើកដំណើរការផលិតផលប្រចាំឆ្នាំរបស់ក្រុមហ៊ុនកាលពីថ្ងៃសៅរ៍។
ទន្ទឹមនឹងនេះដែរផលិតនៅចិនដំបូង Teslas គ្រោងនឹងវាយលុកទីផ្សារនៅដើមឆ្នាំក្រោយក្នុងតម្លៃទាបដែលសមស្របនឹង Nio ។
លោក He Hui អ្នកស្រាវជ្រាវជាន់ខ្ពស់ស្តីពីគោលនយោបាយថាមពលថ្មីរបស់ប្រទេសចិននៅក្រុមប្រឹក្សាអន្តរជាតិស្តីពីការដឹកជញ្ជូនស្អាតបានមានប្រសាសន៍ថា“ ក្រឡេកមើលទៅការឧបត្ថម្ភធនរបស់រដ្ឋាភិបាលចិនក្នុងរយៈពេល ១០ ឆ្នាំចុងក្រោយយើងគិតថាផលប៉ះពាល់របស់ពួកគេគឺវិជ្ជមានជាងអវិជ្ជមាន ។
No comments