លោក Mark Zuckerberg និងលោក Jack Dorsey គឺជាការប្រយុទ្ធគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍បំផុតនៅ Silicon Valley
វាពិបាកក្នុងការគិតពីវិធីប្រសើរសម្រាប់លោក Jack Dorsey នាយកប្រតិបត្តិធ្វីធើរក្នុងការបិទភ្នែកលោក Mark Zuckerberg ជាជាងការប្រកាសពីជំហរប្រឆាំងនឹងជំហរដ៏ចម្រូងចម្រាសរបស់គាត់លើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយនៅប៉ុន្មាននាទីមុនការហៅប្រាក់ចំណូលរបស់ហ្វេសប៊ុក។
កាលពីថ្ងៃពុធលោក Dorsey បានប្រកាសថា Twitter នឹងមិនអនុញ្ញាតឱ្យមានការផ្សព្វផ្សាយនយោបាយជាសកលទៀតទេ។ នោះរួមមានការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មពីបេក្ខជននយោបាយនិងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មផ្អែកលើបញ្ហាដូចជាការផ្លាស់ប្តូរអាកាសធាតុឬការរំលូតកូនជាដើម។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានកើតឡើងតែប៉ុន្មានសប្តាហ៍បន្ទាប់ពីហ្វេសប៊ុកបាននិយាយថាខ្លួននឹងមិនរារាំងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយមិនពិតដោយលើកហេតុផលថាខ្លួននឹងរំលោភបេសកកម្មរបស់ខ្លួនក្នុងការលើកកម្ពស់ការនិយាយដោយសេរីសូម្បីតែការនិយាយដោយឥតគិតថ្លៃ ។
ការរើ Machiavellian របស់ Dorsey មិនបានបញ្ជាក់ពីឈ្មោះហ្វេសប៊ុករឺ Zuckerberg នោះទេប៉ុន្តែវាច្បាស់ណាស់ថាគាត់ត្រូវបានគេហៅអោយមក។ ហើយវាកើតឡើងនៅពេលដែល Dorsey កំពុងតែបង្កើននូវការរិះគន់របស់គាត់ទៅលើ Zuckerberg និង Facebook ។ (គ្រាន់តែកាលពីសប្តាហ៍មុនលោក Dorsey បាននិយាយថា "នរកទេ" នៅពេលត្រូវបានគេសួរថាតើ Twitter នឹងចូលរួមក្នុងគម្រោងរូបិយប័ណ្ណបណ្ណាល័យតាមហ្វេសប៊ុកឬអត់) ។
Dorsey មិនច្បាស់ទេជាមួយសេចក្តីប្រកាសរបស់គាត់កាលពីថ្ងៃពុធៈប្រសិនបើអ្នកចង់ដំណើរការប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមបើកទូលាយដ៏ធំមួយអ្នកមិនចាំបាច់ទទួលយកប្រាក់ដើម្បីពង្រីកសារនយោបាយជាពិសេសសារដែលមិនពិតឬការបំភាន់នោះទេ។
Zuckerberg បានកាន់ជំហររឹងមាំទោះបីមានការជជែកពិភាក្សាគ្នាយ៉ាងច្រើនពីការប្រកាសរបស់ Dorsey ដែលបណ្តាលអោយមានការហៅទូរស័ព្ទរកប្រាក់ចំណូលនៅត្រីមាសទី ៣ របស់ហ្វេសប៊ុកក៏ដោយ។
លោក Zuckerberg មានប្រសាសន៍ថា“ ខ្ញុំគិតថាមានហេតុផលល្អសម្រាប់រឿងនេះ” ។ ខ្ញុំមិនគិតថាវាជាការត្រឹមត្រូវសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនឯកជនដើម្បីត្រួតពិនិត្យអ្នកនយោបាយនិងព័ត៌មាននោះទេ។
ប៉ុន្តែ Dorsey កំពុងប្រើវិធីសាស្រ្តផ្ទុយ បញ្ហានេះគឺស្មុគស្មាញពេកហើយពិបាកដោះស្រាយឥឡូវនេះ។ ផ្ទុយទៅវិញ Twitter កំពុងកែបញ្ហានេះដោយលុបចោលការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយពីសេវាកម្មរបស់ខ្លួនរហូតដល់មានដំណោះស្រាយប្រសើរជាងមុនដើម្បីរក្សាអ្វីៗទាំងអស់ឱ្យបានល្អិតល្អន់នៅពេលក្រោយ។ មនុស្សនៅតែអាចប្រកាសអ្វីដែលពួកគេចង់បាននៅលើបណ្តាញសង្គម Twitter ប៉ុន្តែពួកគេមិនអាចបង់ប្រាក់តាម Twitter ដើម្បីកំណត់គោលដៅនិងពង្រីកសារនយោបាយដែលអាចធ្វើឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំបានទេ។
លោក Dorsey បានសរសេរតាមអ៊ីមែលកាលពីថ្ងៃពុធថា“ បញ្ហាប្រឈមទាំងនេះនឹងជះឥទ្ធិពលដល់រាល់ការប្រាស្រ័យទាក់ទងតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធឺណេតមិនត្រឹមតែការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយប៉ុណ្ណោះទេ” ល្អបំផុតក្នុងការផ្តោតការខិតខំរបស់យើងទៅលើបញ្ហាឬសគល់ដោយមិនចាំបាច់មានបន្ទុកនិងភាពស្មុគស្មាញបន្ថែមទៀត។ ព្យាយាមដោះស្រាយទាំងមធ្យោបាយដោះស្រាយមិនល្អហើយធ្វើឱ្យខូចខាតដល់ភាពជឿជាក់របស់យើង។
បូកផលប៉ះពាល់អាជីវកម្មគឺតិចតួចបំផុតទាំងហ្វេសប៊ុកនិង Twitter និយាយថាការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយបង្កើតបានជាចំណែកតូចមួយនៃប្រាក់ចំណូលផ្សព្វផ្សាយទូទៅរបស់ពួកគេ។ (Twitter CFO Ned Segal បានសរសេរនៅថ្ងៃពុធនេះថាក្រុមហ៊ុននេះបានកក់ប្រាក់ត្រឹមតែ ៣ លានដុល្លារនៃប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយក្នុងអំឡុងពេលបោះឆ្នោតពាក់កណ្តាលឆ្នាំរបស់សហរដ្ឋអាមេរិកប៉ុណ្ណោះ) ។
សំរាប់ពេលនេះ Zuckerberg ប្រកាន់ជំហររបស់គាត់ថាវាមិនមែនជាការងាររបស់ហ្វេសប៊ុកចំពោះនយោបាយរបស់ប៉ូលីសទេ។ ប៉ុន្តែការប្រកាសរបស់ Dorsey គឺជាការគំរាមកំហែងធំបំផុតនិងលេចធ្លោបំផុតចំពោះអំណះអំណាងនោះ។ Twitter មិនមែនជាលើកទីមួយទេ - TikTok ក៏បាននិយាយផងដែរថាខ្លួននឹងហាមឃាត់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយនៅដើមខែនេះប៉ុន្តែដោយសារតែវេទិកាដែលគ្របដណ្តប់លើការពិភាក្សានយោបាយនិងវប្បធម៌ភាគច្រើនការសម្រេចចិត្តនេះមានទម្ងន់ធ្ងន់។
កាលពីថ្ងៃពុធលោក Zuckerberg បានទុកបង្អួចតូចមួយដែលគាត់អាចផ្លាស់ប្តូរគំនិតរបស់គាត់ដោយនិយាយថាគាត់នឹងបន្តគិតអំពីថាតើត្រូវអនុញ្ញាតឱ្យមានការផ្សព្វផ្សាយនយោបាយឬអត់។
លោក Zuckerberg មានប្រសាសន៍ថា“ ទោះបីជាខ្ញុំបានពិចារណាថាតើយើងមិនគួរអនុវត្តការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មទាំងនេះពីមុនហើយខ្ញុំនឹងបន្តធ្វើវាដោយមានតុល្យភាពរហូតមកដល់ពេលនេះខ្ញុំគិតថាយើងគួរតែបន្តទៀត” ។
ដូចដែលយើងបានឃើញម្តងហើយម្តងទៀតជាមួយហ្វេសប៊ុកការសំរេចចិត្តរបស់ Zuckerberg គឺចប់រហូតដល់វាមិនបាន។ ហើយវាប្រហែលជានឹងប្រែថាដារ៉ូនឹងឈ្នះការជជែកវែកញែកដ៏ក្តៅគគុកបំផុតនៅ Silicon Valley ឥឡូវនេះ។
No comments