បដិវត្តនៃការដឹកជញ្ជូនទូទាំងពិភពលោកគឺនៅសល់ប៉ុន្មានសប្តាហ៍ទៀត - នេះទំនងជាមានអ្នកឈ្នះនិងអ្នកចាញ់
ឧស្សាហកម្មរុករកប្រេងនិងដឹកជញ្ជូនធំជាងគេបំផុតក្នុងរយៈពេលជាច្រើនទសវត្សរ៍នេះនឹងចូលជាធរមានក្នុងរយៈពេលតែជាងពីរខែប៉ុណ្ណោះ។
នៅថ្ងៃទី ១ ខែមករាឆ្នាំ ២០២០ អង្គការដែនសមុទ្រអន្តរជាតិ (IMO) នឹងដាក់ចេញនូវស្តង់ដារបំភាយឧស្ម័នថ្មីដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីទប់ស្កាត់ការបំពុលបរិស្ថានដែលផលិតដោយកប៉ាល់របស់ពិភពលោក។
ដោយមានការជំរុញទូលំទូលាយឆ្ពោះទៅរកទីផ្សាថាមពលស្អាត IMO បានត្រៀមខ្លួនហាមឃាត់នាវាដឹកប្រេងដោយប្រើឥន្ធនៈដែលមានបរិមាណស្ពាន់ធ័រខ្ពស់ជាង ០.៥% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងកម្រិតដែនកំណត់ខាងលើ ៣.៥% ។
ឥន្ធនៈសមុទ្រដែលប្រើជាទូទៅបំផុតត្រូវបានគេគិតថាមានបរិមាណស្ពាន់ធ័រប្រហែល ២,៧% ។ ការផ្លាស់ប្តូរច្បាប់ក៏ដូចជាអ្នកដែលទំនងជាតស៊ូជាមួយអ្វីដែលត្រូវបានពិពណ៌នាពីមុនថាជា“ ការផ្លាស់ប្តូរធំបំផុតនៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រទីផ្សារប្រេង។
ឧស្សាហកម្មដឹកជញ្ជូនស្ថិតនៅក្រោមសម្ពាធយ៉ាងខ្លាំងក្នុងការកាត់បន្ថយការសាយភាយស្ពាន់ធ័ររបស់វាពីព្រោះការបំពុលនេះមានឥទ្ធិពលអវិជ្ជមានដល់សុខភាពមនុស្សនិងជាសមាសធាតុនៃទឹកភ្លៀងអាស៊ីដដែលបង្កអន្តរាយដល់រុក្ខជាតិនិងសត្វក្នុងទឹក។
ការសិក្សាអំពីផលប៉ះពាល់សុខភាពមនុស្សពីអុកស៊ីដស៊ុលហ្វួរចេញផ្សាយក្នុងឆ្នាំ ២០១៦ និងដកស្រង់ដោយ IMO បានប៉ាន់ប្រមាណថាការស្លាប់មុនអាយុជាង ៥៧០.០០០ នាក់នឹងត្រូវបានការពារនៅចន្លោះឆ្នាំ ២០២០ និង ២០២៥ ដោយការណែនាំអំពីច្បាប់ដឹកជញ្ជូនថ្មី។
ការកាត់បន្ថយដែនកំណត់សម្រាប់ប្រេងឥន្ធនៈស្ពាន់ធ័រដែលប្រើដោយកប៉ាល់នឹងមាន "ផលប្រយោជន៍សុខភាពជាក់ស្តែង" ជាពិសេសសម្រាប់សហគមន៍ឆ្នេរឬអ្នកដែលរស់នៅក្បែរផ្លូវដឹកជញ្ជូនធំ ៗ ។
IMO ២០២០ គឺសំខាន់ពីផ្នែកបរិស្ថាន។ លោក Patrik Berglund អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន Xeneta ដែលមានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសន័រវែសដែលបានប្រមូលទិន្នន័យពីការដឹកជញ្ជូន «ឧស្សាហកម្មដែលមានសុវត្ថិភាពទីផ្សារកាន់តែច្រើនអាចនឹងផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់»។
ឧស្សាហកម្មដឹកជញ្ជូនគួរតែនិយាយថា“ ការតំឡើងថ្លៃដើមគឺជារឿងធម្មតាហើយយើងកំពុងតែសន្សំសំចៃពិភពលោក”
លោក Neil Millar អ្នកវិភាគស្រាវជ្រាវនៅក្រុមហ៊ុន Lazard Asset Management ប្រាប់ថាលោកជឿជាក់ថារោងចក្រចម្រាញ់ប្រេងនឹងប្រែក្លាយជាប្រេងឆៅដែលមិនល្អហើយជាផលិតផលស្អាតនឹងល្អបំផុតដើម្បីទប់ទល់នឹងការផ្លាស់ប្តូរសមុទ្រ។
លោក Millar បាននិយាយថាសហរដ្ឋអាមេរិកបានរៀបចំយ៉ាងល្អក្រុមហ៊ុនទីផ្សារលេចធ្លោធំ ៗ បានបោះជំហានទៅមុខយ៉ាងខ្លាំងហើយក្រុមហ៊ុនធំ ៗ នៅអ៊ឺរ៉ុបក៏ត្រូវបានរៀបចំយ៉ាងល្អផងដែរ។
សម្រាប់ប្រទេសផលិតប្រេងធំ ៗ មួយចំនួននៅលើពិភពលោកច្បាប់ថ្មីចូលជាធរមានតំណាងឱ្យប្រភពនៃការព្រួយបារម្ភយ៉ាងខ្លាំង។
វិធានការណ៍នាពេលខាងមុខត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបង្កើតបាននូវការផ្គត់ផ្គង់ប្រេងឥន្ធនៈស្ពាន់ធ័រខ្ពស់ខណៈពេលដែលជំរុញឱ្យមានតម្រូវការសម្រាប់ផលិតផលដែលអនុលោមតាម IMO ដូច្នេះធ្វើឱ្យមានសម្ពាធទៅលើឧស្សាហកម្មចម្រាញ់ប្រេងដើម្បីផលិតផលិតផលថ្មីៗបន្ថែមទៀត។
អ្នកវិភាគថាមពលនិយាយថានេះពិតជាសំខាន់ណាស់ព្រោះអ្នកផលិតប្រេងនៅមជ្ឈឹមបូព៌ាដូចជាប្រទេស OPEC ជាស្តេចអារ៉ាប៊ីសាអ៊ូឌីតទំនងជានឹងបាត់បង់ដោយសារការពឹងផ្អែកខ្លាំងលើប្រេងឆៅដែលមានបរិមាណស្ពាន់ធ័រខ្ពស់។
ដោយលើកឡើងពីភាពងាយរងគ្រោះនៃទំនិញតម្លៃទាបមួយចំនួនដូចជាឈើនិងប្លាស្ទិកវានឹងបង្កើនការចំណាយសម្រាប់អ្នកនាំចូលនិងនាំចេញ។
ផលប៉ះពាល់នឹងមានលក្ខណៈគួរឱ្យកត់សម្គាល់ - វាមិនសំខាន់ទេថាតើអ្នកស្ថិតនៅក្នុងប្រទេសស៊ុយអែតឬនូវែលហ្សេឡង់វានឹងមានតម្លៃថ្លៃជាង។
No comments